Louise, you're simply the best, better than al the rest, better than anyone who ever made up a title for a blog!

donderdag 15 september 2011

15 september



Gisteren ben ik eindelijk naar het stadhuis van Rosières geweest om een document voor een verblijf van langer dan 3 maanden. (Voor het geval dat ik hier 3 maanden en 2 dagen blijf ^^)  De enigste 2 mensen die daar werkten hadden geen idee wat dat is of dat zelfs wel nodig is. Om dan maar iets te doen hebben ze een kopietje genomen van mijn 'certificat de scolarité' (bewijs dat ik naar school) en het papier van alleen reizen. Binnen de 5 minuten stond ik al weer buiten.

Vandaag had ik weeral 5u niets te doen. Ik heb een uur met Laura, Delphine en Marine proberen een vraagstuk op te lossen maar het is niet gelukt. Na een tijdje waren we gewoon wat een het zeveren en wat letters en cijfertjes op een kladblad aan het schrijven. Het volgende uur zijn we gaan eten in 't stad (ik heb frietjes gegeten ;p ) Het volgende uur ben ik met Charlotte naar 't stad geweest en heeft zij dan gegeten. De volgende 2u heb ik 'Harry Potter and the Philosopher's stone' gelezen. (Dat is eigenlijk het boek dat Charlotte uitgeleend heeft in de bib maar ze was zo lief om het te lenen aan ik zodat ik toch nog iets te doen had. Dankjewel Charlotte! )
Toen om 15u50 de bel ging gaan en ik eindelijk naar huis mocht kwam een klein mannetje in zwart kostuum, geel hemd en rode plastron en een vent die minimum 2 koppen groter was de klas binnen. De geel-rode dwerg was de proviseur en de reus was de adjoint-proviseur. Ze verwelkomden ons in het school en nog wat gezever over baccalaureaat enzo...
De reus heeft dan ook nog (in het engels!) tegen mij gezegd dat ik morgen eens moet langsgaan, ik zal mogen lessen Frans voor buitenlanders volgen.( Nu is mijn volgende taak uitzoeken waar zijn bureau is....)
Anyway, door heel dat gedoe heb ik wel mijn bus gemist. :( Dus ik mocht dan nog een uur wachten tegen dat ik naar huis kon, dan nog een uur op de bus zitten...

En dat is het, tot de volgende keer!

Dora

p.s. Er is een akkoord over BHV ??!! Woww.

1 opmerking:

  1. een akkoord over BHV en ik die dacht dat ze bezig waren een regering te vormen XD

    BeantwoordenVerwijderen