Louise, you're simply the best, better than al the rest, better than anyone who ever made up a title for a blog!

dinsdag 13 september 2011

13 september

Vandaag heb ik niet veel te schrijven, gewoon een paar random dingen.
En omdat het vandaag de dertiende september is, krijgen jullie 13 feiten. Leuk, hé? (;


1
Ook hier in Frankrijk gaan leerkrachten en multimedia niet samen.

2
Ik ben momenteel naar het voetbal aan het kijken: Olympiakos Piraeus - Olympique Marseille. De stand is nog altijd 0-0 maar het is wel een interessante wedstrijd. Ik ben ook de stand van Genk tegen Valencia aan het volgen.

3
Delphine heeft me gevraagd om een lijstje met Nederlandse zinnetjes op te schrijven. Zij heeft namelijke Belgische vrienden en wil indruk maken op hun ;p

4
De dinsdag begin ik maar om 10u dus dan kan ik slapen tot 8u! (Ik moet wel les volgen tot 6u...)

5
Er zitten in mijn klas Latijn leerlingen die de plusquamperfectum nog niet kennen, en dat voor een vijfde jaar. Wij hebben dat geleerd in het derde jaar ofzo. Blijkbaar zit niet iedereen van onze klas op hetzelfde niveau.

6
Vandaag heeft Delphine me gevraagd: "In het algemeen, wie verkies je: de Belgen of de Fransen?"
Ik heb nog altijd geen antwoord gevonden op die vraag.

7
Tijdens de les fysica vroeg ik me plots af: "Waarom zit ik hier eigenlijk?"
Ik heb nog altijd geen antwoord gevonden op die vraag.

8
Coralie en Nathalie worden nogal hysterisch als er plotseling een sprinkhaan ons vliegend komt vergezellen tijdens het eten. Ik heb het beestje dan maar gered en terug buiten in het gras gezet.

9
Lucho González heeft juist gescoord: 0-1 voor Marseille.

10
De bib noemt hier 'C.D.I.', waar dat voor staat mag je zelf verzinnen. Ik heb geen zin om na te denken.

11
Soms kijken onze medeleerlingen wel wat raar als Charlotte en ik gewoon in het Vlaams aan het praten zijn. We mogen dan uitleggen dat we van België zijn en Nederlands spreken. En nee, dat is niet hetzelfde als Hollands. Ja, in België heb je twee delen, Vlaanderen waar ze Nederlands/Vlaams spreken en Wallonië waar Frans gesproken wordt.

12
Ik had handboek Fysica uit de bib gekregen om te gebruiken zolang ik hier ben maar blijkbaar is dit onmisbaar in de bib en mocht ik het teruggeven. Als leerlingen op school tijdens een uur vrij hun huiswerk willen maken kunnen ze in de bib terecht. Ook voor de leerlingen nog altijd zonder HB is dit wel handig.

13
Hier op deze school zie je veel meer leerlingen met hun eigen kleding, stijl, etc.. Het is helemaal anders dan het college waar iedereen op dezelfde manier gekleed is en nooit 'out of the box' denkt.


And last but not least....


Quote van de dag (oké, toegegeven het is de quote van gisteren.) :
                     
                           "C'est beau, l'amour."

Zelfs zo'n onromantisch persoon als ik word geraakt door die woorden.






(Ja dat waren er 14, proficiat aan alle kritisch-denkende mensen die dit merkten!)

Update: eindstand: 0-1 voor Marseille, Genk 'match nul' : 0-0



3 opmerkingen:

  1. http://fr.wikipedia.org/wiki/Centre_de_documentation_et_d%27information
    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken ook geen plusquamperfectum ben daar heel blij mee) en zit me ook elke les fysica (ok, natuurwetenschappen)af te vragen wat ik daar zit te doen. Ook nog geen antwoord gevonden daarop. We kunnen samen zoeken.

    PS: Doordat Juliette met haar gebroken poot naar de dierenarts moet, ga ik NCIS missen. En ze gingen vandaag de moord op Kate oplossen. Ik ga het zelf wel weer doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euhlabah Doratje...ik eb wel mijn eigen stijl :p...
    mijn stijl is zo laat mogelijk opstaan 's morgens
    maja ik zit ook niemè int SJC é...

    BeantwoordenVerwijderen